Wennen en wachten - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Freek Fase - WaarBenJij.nu Wennen en wachten - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Freek Fase - WaarBenJij.nu

Wennen en wachten

Door: Freek

Blijf op de hoogte en volg Freek

05 September 2011 | Marokko, Casablanca

Hallo allemaal. Eerst wil ik iedereen bedanken die mee heeft geholpen aan mijn cadeau. Ik vind het echt heel leuk! Het zal me vast en zeker steunen over een tijdje. Ik heb het voor de helft uitgelezen ongeveer, ik bewaar nog wat voor later.

Gisteren (05-09) aangekomen op de Dynamogracht na een vlucht van 4 uur en een onderneming van 4 uur om bij het schip te geraken. (vlucht was 2500 km, taxirit 20 km).
Gelijk een hut uitgezocht, zit samen met Tim in een hut :). Spullen een beetje opgeruimd, gedoucht en gaan slapen, want half 8 was het weer ontbijten.

Vandaag (05-09) rondje over en door het schip gemaakt met de trainingsofficier en belangrijke dingen naar school doorgestuurd.
Bestelling gemaakt en gelijk opgehaald bij de shop, gelukkig maar, want we hadden allemaal al sinds gisteren heel erg dorst. Het water uit de kraan smaakt absoluut niet lekker.
Maar goed, verder wel van alle gemakken voorzien: bank, bureau en koelkast in onze hut, eigen wc en douche. En bovendien permanent internet! (is nog maar begin dit jaar geinstalleerd op dit schip). Waar we allemaal heel blij mee zijn.

Goed, we blijven hier waarschijnlijk nog liggen tot donderdagnacht.
We zijn beladen met soortig kippenvoer, heel fijn spul. In New Orleans is dit ingenomen en tijdens de oversteek is dit helemaal 'ingeklonken'. Dus de kraanmachinist ramt steeds harder zijn grijper in de massa in de hoop dat dat resulteert in meer kippenvoer per haal. Dit dreunt door het hele schip, ik hoop dus ook dat ze moe worden vanavond en het vannacht even laten voor wat het is. Ondertussen hebben ze ook een bulldozer in het ruim laten zakken, die met zijn grijper met tanden de aangestampte lading een beetje losschraapt.
Dus dat is de reden dat ze al zo lang binnenliggen. (ik zal proberen een foto'tje te uploaden van die bulldozer in het ruim, ziet er wel leuk uit)

Het is nog niet bekend waar we naartoe gaan, we zijn wel heel benieuwd natuurlijk.

Oh ja, nog iets: elke keer als die grijparm de lading in de vrachtwagens laat vallen, stuift er veel van dat spul op. Dat waait dan precies richting het water en valt daar neer. Dus vanmiddag zagen we een enorme school vissen eten van dat spul, die kwamen er natuurlijk allemaal op af. Het waren er echt duizenden, abnormaal. Ik zal eens kijken of ik daar morgen een foto van kan nemen.

Groeten! Freek.

• 06 September 2011 - 07:24

Ronald En Carla:

Hey Freek,

Eindelijk gaat het avontuur beginnen!! Wat raar dat jullie nog niet weten waar het schip hierna heen gaat, hoe komt dat?? Superfijn dat je internet hebt in je hut, we gaan je blogs zeker volgen.

Groetjes Ronald en Carla

• 06 September 2011 - 07:52

Kim:

He, wat leuk dat je er al foto's op hebt staan. Dan kan je je toch beter inbeelden in jou situatie. Je klinkt vrij positief, dus dat is igg goed! Tot het volgende bericht!

• 06 September 2011 - 07:57

Alyssa:

Lief,

Ik ben ook erg benieuwd naar je hut, dus maak daar ook nog maar een foto van:P
    Ik ben echt benieuwd waar je hierna naar toe gaat!
    Mag je Casablanca ook nog in?

xxxx

• 06 September 2011 - 12:06

Anita:

Hoi Freek,
    Fijn dat je goed aangekomen bent, al duurde de taxirit dan wat lang!
    Hartstikke leuk dat je al foto's erbij hebt staan, zo krijgen we toch een beetje een indruk :-) Je hebt het in ieder geval warmer dan wij, hier is 't herfst :-(
    Nou veel plezier nog!

Groetjes, Anita

• 06 September 2011 - 16:11

Leander:

Leuk om zo je 1e verslag te lezen freek! veel plezier nog! gr leander

• 06 September 2011 - 19:35

Carina:

Hej Freek,
    Mooi dat je goed bent aangekomen. En gewoon de eerste foto's al, leuk hoor! Ik ben benieuwd waar jullie heen gaan..wel spannend! Veel plezier!
    Groetjes, Carina

• 06 September 2011 - 20:06

Wim/Rina Van Leeuwen:

Hey Freek,

Leuk om je zo te kunnen volgen.
    Een goede stage-periode en veel plezier. Tot het volgende bericht.
    Gr. Wim en Rina

• 08 September 2011 - 19:32

Tante Erica:

Leuke verslagen kun jij maken. Boeiend om te lezen, hou je in de gaten. Veel plezier gewenst uit Terheijden

• 13 September 2011 - 22:51

Iman:

Hee ouwe schippert!

Leuk om te lezen joh. Weet je ondertussen al waar je heen gaat?

Relaxed dat je internet hebt. Dat is weer een meevaller.

Groot bootje trouwens. Moest inzoomen op mijn tel om die bulldozer te zien!
    En die is volgens mij toch ook niet klein!

Grtz iman

• 16 September 2011 - 12:44

Ariënne:

Heey!
    Ik zit net te kijken of er al een nieuw stukje op staat, want ik ben best benieuwd naar een paar mooie foto's van Venetië incl. reisverslag :) Veel plezier daar!
    Groetjes Ariënne

• 19 September 2011 - 06:14

Trudy:

Ha Freek, leuk om je zo te kunnen volgen! Interessant ook om eens te horen wat er zoal op zo'n schip omgaat. Succes en veel plezier!
    Groeten,
    Trudy

• 21 September 2011 - 12:19

Elisa:

Heeee Freekie!
    Hoe is het? Wanneer horen we weer wat van je :D?