Wisselen en wachtlopen - Reisverslag uit Rome, Italië van Freek Fase - WaarBenJij.nu Wisselen en wachtlopen - Reisverslag uit Rome, Italië van Freek Fase - WaarBenJij.nu

Wisselen en wachtlopen

Door: Freek

Blijf op de hoogte en volg Freek

23 September 2011 | Italië, Rome

Hallo allemaal, hier weer een verhaaltje.

We zijn woensdag vertrokken uit Ancona nadat we 6 jachten geladen hebben. Daarvoor zijn we in Porto Marghera (haven van Venetië ) geweest (van do 15 t/m za 17 september) waar we onderdelen voor een tijdmachine geladen hebben die ze in Mexico in elkaar gaan zetten. Daar weer voor hebben we gebunkerd (getankt) in straat Gibraltar.

We zijn nu onderweg naar Genoa (Italiaans=Genova) waar we nog eens een stuk of 12 jachten gaan laden. 1 van 38 meter, 1 van 35 meter, 1 van 32 meter, 1 van 26 meter en de rest zo rond de 20 meter. Ik ben blij dat ik daar niet aan dek hoef te werken, want dat is zwaar werk. Elk jacht wordt gesjord met 24 sjorringen (dikke spanbanden) die met de hand vastgezet moeten worden. Dat kost heel veel tijd en moeite. We liggen daar dus waarschijnlijk ook een week binnen, niet alleen omdat het laden zo lang duurt, ook omdat het laatste jacht pas 30 september beschikbaar is. Da's wel fijn voor mij, want ik loop vanaf gisteren in de machinekamer rond, en daar is het vrij rustig als je in een haven ligt. Volop tijd dus om aan wal te gaan.

In Venetië zijn we ook aan wal geweest, was mooi om te zien! Het was wel heel druk en heel warm, en bier kostte overal zo'n beetje €6! De taxirit terug naar het schip was goedkoper, en dat was een mercedes R-klasse, vreemde prijzen dus daar.
In Ancona zijn we ook aan wal geweest, maar daar hebben we alleen maar een pizza gegeten en een paar biertjes gedronken, toen moesten we weer naar de Dynamo, we moesten allemaal vroeg werken de volgende dag.

Na Genoa steken we over naar West Palm Beach, Florida (VS) waar we alle jachten gaan lossen. Jammer dat ik nog geen 21 ben, ik mag de cafe's dus niet in. Na Florida gaan we naar Altamira (Mexico) waar we de toekomstige tijdmachine gaan lossen. Ik geloof niet dat we daar nog iets laden. Vanuit Altamira gaan we naar Veracruz, daar gaan we vast wel weer wat laden, maar ik heb geen idee wat.
Ik hoop dat we vanaf daar richting Zuid-Amerika gaan, dat zou heel leuk zijn. Maar hetzelfde geldt steken we gewoon over naar Azie of Afrika, je weet het toch niet.

Zoals ik al eerder zei ben ik gisteren omgeschakeld van dek/brug naar machinekamer. Ik loop nu elke dag wacht van 12 tot 4 met de 3de machinist, wel een aardige kerel, spreekt alleen met een behoorlijk russisch accent engels, en in de machinekamer is dat niet zo prettig want zelfs in de controlekamer is het nog een lawaai van jewelste.
Ik moet nu elke keer aan het einde van de wacht de wachtronde lopen en daarbij alle temperaturen en drukken opschrijven van verschillende machines. In het begin zoek je je wezenloos, maar ik heb het nu voor de tweede keer gedaan en ik weet al bijna alles te vinden. Ook worden elke dag alle tanks gepeild, dat mag jij als hulpje natuurlijk mooi doen.
Maandag gaan we dieselgenerator nr. 3 een beurt geven, wordt wel leuk denk ik. Dan dinsdag moet de sewage plant (poeppis-water behandelingsinstallatie) onder handen genomen worden, hij werkt niet goed. Het is heel simpel een tank met heel veel hele kleine beestjes erin die de ontlasting van alle 25 bemanningsleden moeten opeten. Maar dat doen ze dus op dit moment niet. Nou mag je midden op zee wel gewoon lozen, het is biologisch afval, al het andere afval gaat immers ook gewoon overboord, maar als we straks in West Palm Beach zijn moet het in orde zijn, anders krijgt Spliethoff een enorme boete. Die lui daar controleren alles. Zelfs alle laptops op kinderporno heb ik gehoord.
Maar ik dwaal af, ik hoop dus dat we de komende drie weken veel leuke klusjes gaan doen in de machinekamer, want de temperatuur maakt het er niet aangenamer op als je iets aan het doen bent wat je aan staat, het is er nu 40', straks in Mexico nog een beetje warmer.

Ik krijg trouwens mijn eigen hut. Tim (daar zit ik nu mee in een hut) verhuist morgen naar de hut hiernaast omdat die nog vrij is. Die was eigenlijk gereserveerd voor ene Allard uit Den Helder, maar die komt niet meer want hij is blijven zitten.
Het was wel gezellig met Tim natuurlijk, maar toch is het wel heel fijn om een hut voor jezelf te hebben, eigen wc, douche, koelkast, bureau en eigen internetpoortje niet te vergeten. Er is maar 1 poortje per hut, dus als Tim aan het surfen is kan ik dat niet. Maar daar gaat morgen verandering in komen.

Goed, hier laat ik het weer bij, ik zal nog wat foto's uploaden van straat Gibraltar, Venetie en Ancona.

Als je bij google naar 'dynamogracht' zoekt en je klikt op het eerste zoekresultaat en dan bij 'Laatst ontvangen positie' op de coordinaten kan je zien waar ik op dat moment ben, hoe hard we varen, waar we naartoe gaan etc.. Is misschien wel leuk voor jullie. Hier is de link: http://www.marinetraffic.com/ais/nl/shipdetails.aspx?MMSI=244726000

Groeten! freek.

• 23 September 2011 - 20:34

Alyssa:

Jeejj weer een berichtje:D
    Nu de foto's nog..ben heel benieuwd!
    Kus

• 23 September 2011 - 20:38

Kim:

Jeeeej, teken van leven! Eindelijk weer een berichtje. Is zo leuk om te lezen. Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt! Hopelijk krijg je leuke klusjes komende weken. Zet de foto's er ook maar snel op, ik ben benieuwt! Liefs

• 25 September 2011 - 07:45

Wim En Rina:

Prachtig de verhalen zo te lezen van jou. Indrukwekkend maten van de jachten die jullie laden zeg. Mooie foto's van alles wat jullie gezien hebben en wat jullie drinken(hmm wel duur zeg) Fijn dat je het naar je zin hebt. We kijken weer uit naar je volgend bericht. Groetjes uit een zonnig Stalland.

• 25 September 2011 - 11:17

Erica En Paul:

Na lang wachten dan toch eindelijk weer een teken van leven. Mooie foto's van je en duidelijk verslag van je bezigheden. Jij hoeft je niet te vervelen!! Veel plezier en een goede reis.

• 25 September 2011 - 17:45

Ma:

Leuk om weer een verhaal van je te lezen lieve Freek! Lekker voor je dat je nu in de machinekamer werkt. Dan kan je Genoa eens gaan bekijken. Daar heb je dan wel tijd voor.
    Nou Freek, de groeten maar weer he!
    Liefs van Maaike.

• 26 September 2011 - 15:51

Giséla:

heey Freek!

Heel leuk om weer wat te lezen!
    Je hebt het dus naar je zin gelukkig.
    Ook de foto's zijn leuk, kunnen we een beetje zien waar jij al die tijd zit.
    heel veel succes en plezier nog!!

• 26 September 2011 - 16:28

Anita:

Hèhè eindelijk weer een berichtje ;-)
    Je hebt het zeker heel druk met alles, maar het is wel leuk als ik het zo lees. Leuke foto's, mooie hut heb je :-)
    Kun je tijdens de overtocht op je gemak een leuk bootje uitzoeken voor je ouders ;-)
    We kijken weer uit naar het volgende bericht!
    Groetjes, Anita

• 27 September 2011 - 07:57

Ronald En Carla:

Hey Freek,

Wat een ander leven zo daar op zee zeg, en wat zie je veel van de wereld!! Heb je in de loop van je stage zo meerdere functies te vervullen?? Geen last van heimwee, of zeeziekte?? Je verslagen zijn enthousiast, leuk en we hopen voor je dat je naar zuid-amerika gaat (al is azie of afrika voor ons ook niet zo gewoon hahaha). Heel veel plezier en we blijven je volgen! Groetjes uit Schoonhoven

• 27 September 2011 - 14:58

Isabelle:

Leuk verslag en foto's over Venetie en Genua! Italië, haha das voor mij altijd leuk;)
    Wat een jachten kunnen daar aan boord zeg! Niet normaal, echt een gigantisch schip waar je op zit.
    Super dat je nu naar Amerika gaat! Met zulke stages maak je wel hele mooie reizen!
    Goede vaart en tot je volgende verslag weer!

• 10 Oktober 2011 - 17:08

Mirella En Mike:

Haa Freekie!

hoeist daar allemaal?
    heb je nog iets aan je boek gehad?
    had werken zeker?
    we missen je hier wel joh!,
    nu zien we pas hoe n goeie vriend jij bent: bowlen(L) , bosbadhoeven , uit eten .. pfff.

nog heel veel plezier, en werkse
    Wij houden alyssa wel in de gaten ;) hihi.

Kuskus Van ons

• 20 Oktober 2011 - 21:05

Iman:

Hee Freek

Hoe ist kerel?
    Hier alles kits!
    Mag je al achter het roer? Dan moet je even een keer aanmeren op stalland hoor, ff pilzen ;)

Veel plezier nog!
    Grtz iman